Welkom

Leuk dat je even komt snuffelen op mijn blog en...... reageren mag altijd!

zaterdag 14 januari 2017

zoals mijn moeder altijd zei.....


"Wie in zijn eigen tuintje wiedt,
ziet het onkruid bij een ander niet!"


Mijn moeder was van de spreekwoorden en gezegden,
zo ook deze....
Het mooie hiervan is dat mijn
 moeder er ook naar leefde,
 ze had nooit een oordeel over andere mensen
en kon alles heel goed relativeren...

Voor mij is dit een mooie herinnering
en reden om deze zin eens in mijn
boek te gaan gebruiken....



eerst aquarelpapier nat gemaakt,
daar de Rotring-inkt  op gedruppeld,
wat alcohol 70%  erop gedruppeld
en zeezout erop gestrooid
een nachtje laten drogen,
het zout er afgeveegd


de bloemen erop gestempeld
ingekleurd met de Rotring-inkt
en de blaadjes met witte acrylverf


close-up van de bloem


nog eentje
even toelichten wat Rotring-inkt is,
het is een inkt die je met water kunt vermengen,
maar als het droog is, is het permanent,
ook heeft het een dekkende werking,
je kunt er mee schrijven,
 maar verven lukt ook heel goed


de pagina zwart geverft met acrylverf,
daar het aquarelpapier opgelijmd,
op licht papier handlettering gedaan 
en het uitgescheurd en met distressinkt behandeld,
ook opgelijmd
met witte acrylverf de bladeren geschilderd
eroverheen gegaan met groene Rotring-inkt


Dit projectje weer met veel plezier gemaakt,
ik heb niet veel geblogd de afgelopen week,
veel andere bezigheden gehad,
maar gelukkig altijd wel even tijd om te knutselen...

Nu mogen jullie weer reageren,
liefs en groetjes van Martha!

11 opmerkingen:

  1. Hoi Martha,
    wat heb je 2 mooie pagina's gemaakt, leuke techniek, mooie bloemen gestempeld..en ook de tekst is erg leuk!
    Mijn moeder was ook van de spreekwoorden en gezegdes en nog vaak zeg ik : ons moeder zou zeggen..
    groetjes,
    Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een mooie bloementuintje Martha, mooi gedaan

    gr karin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je 2 mooie pagina's heb je gemaakt!!De kleuren.... Schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh Martha, wat is dit weer een kunstwerkje! En dat gezegde is heel waar! Je hebt heel mooie kleuren gebruikt en de bloemen zijn top. Alles is eigenlijk gewoon super!
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig eerbetoon aan je wijze lieve moeder Martha, super mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schitterende pagina's in je boek gemaakt Martha...prachtig en heel kleurrijk..en leuk ook hoe het tot dit resultaat gekomen is...En natuurlijk een mooi gebaar aan je moeder met die wijze spreekwoorden

    creatieve groetjes
    Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtig kunstwerkje!!Super mooie kleuren combinatie!! En wat een prachtige vrouw was je moeder om je zoveel wijsheid mee te geven!!!

    Groetjes
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel erg mooi.
    Vooral de achtergrond is goed gelukt vind ik.
    Prachtig, als je goed kijkt lijkt het net of er een scherpe zonnestraal over de bloemen valt.....(snap je wat ik bedoel?)
    Mooi, heel mooi.
    En het spreekwoord.....hoe waar is dat!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw Martha, echt mooi.
    Het kleurenpalet is prachtig en de mooie bloemen komen er zo goed op uit.
    Gave tekst, daar zit wel een waarheid in.
    Het totaal beeld geeft vast wel een hele leuke herinnering in die mooie tijd van toen.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk om vanuit een gezegde wat je moeder gebruikte tot deze mooie fleurige pagina's te komen Martha. Mooi én knap vind ik het.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi hoi, leuk dat je wilt reageren!
ik lees ze altijd graag!