Welkom

Leuk dat je even komt snuffelen op mijn blog en...... reageren mag altijd!

vrijdag 14 augustus 2015

Bister en Colorit, techniek 6, stenciltechniek

vandaag 2 kaarten....
1 positieve en 1 negatieve....
begrijp me niet verkeerd....
het gaat om de techniek....


dit is kaart nummer 1, de positieve
* een stencil op aquarelkarton gelijmd,
* voorzichtig wat pigmentkorreltjes
in de stencilgaatjes gestrooid,
* daar wat water overheen gesproeid,
* snel de stencil verwijderd..

het bedrukte aquarelkarton in vieren gesneden,
gemat op zwart linnenkarton
en totaal gemat op oranje linnenkarton,
de basis kaart is van creme linnenkarton,
stempel is van Marianne Design


dit is kaart nummer 2, de negatieve
* het stencil wat je hierboven hebt gebruikt,
omdraaien en op een nieuw aquarelkarton gelegd,
 de achtergebleven kleurtjes zetten zich op
het aquarelkarton,

* lintjes van mijn kleding gebruikt
* stempel is van ?
* gemat op zwart en oranje linnenkarton,
* basiskaart is van creme linnenkarton


zelfgemaakte bloem,
gekleurd met pigmentkorreltjes die ik op mijn
sheet heb vermengd,
de blaadjes er door heen gehaald,
het hartje gemaakt met bling bling steentjes



stiksteekjes met een fineliner gemaakt,


binnenkant van kaart 1


binnenkant van kaart 2


jullie mogen weer reageren,
ik ben nog niet klaar met de technieken
dus op naar de volgende....

Liefs en groetjes van Martha!

10 opmerkingen:

  1. Complimenten!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tis weer prachtig. Mooi die kleuren en leuk dat je het met ons deelt al die technieken.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Martha, wat een mooie kaarten laat je weer zien. Altijd een genot om te komen kijken en de technieken bij jou te ontdekken. Beide kaartjes zijn gaaf, de positieve zowel als de negatieve. Inderdaad beginnen de scholen volgende week weer. Maandag en dinsdag ben ik weer volop bezig, maar nog geen studenten. Dat scheelt wel. Ik,hoop toch nog tijd over te houden vor experimenteren met bister en de te gekke krijtjes..en de gewonnen mallen. Oh oh waar haal ik dé tijd vandaan...
    Lieve groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja dat is duidelijk heel leuk geprobeerd ben benieuwd naar de volgende succes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja dit is een techniek die ik ook graag toe pas het geeft altijd zo'n mooi resultaat. Vind jouw kaarten ook erg mooi, prachtig warme kleuren Martha!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige kunstwerkjes weer Martha....wat heb je dat weer schitterend gemaakt...

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat zijn deze ook weer mooi, leuke technieken met prachtige resultaten..
    mooie kleuren en een gave bloem,
    groetjes,
    Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Martha,
    Wat heb je twee schitterende kaartjes gemaakt.....prachtig hoe je met die leuke technieken hebt gewerkt.....het zijn inderdaad kunstwerkjes!
    Groetjes en een fijn weekend,
    Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat mooi gedaan met die kleuren.
    mooie kaartjes!

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi hoi, leuk dat je wilt reageren!
ik lees ze altijd graag!